Monday, December 6, 2010

Melangkah ke tahun baru Maal Hijrah

salam semua. harap semapat lagi untuk berkongsi entri kali ini. masih ada ruang masa dan peluang!! huhuhu
ok, kite dah nk masuk ke tahun baru.. Semoga semua amalan kita di terima dan semua dosa di ampunkan oleh-Nya. Dan semoga kita menjadi insan lebih baik dari yang sebelum nih. InsyaAllah.
aku turut mengharapkan yang sama. berbekalkan keadaan sekarang, Alhamdulillah. aku semakin tenang di bandingkan mase2 *lagho dulu.huhuhu.


dibaca 3 kali pada akhir waktu Asar atau sebelum masuk waktu Maghrib pada akhir bulan Zulhijjah. Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata:
"Kesusahan bagiku dan sia-sia lah pekerjaanku menggoda anak Adam pada setahun ini dan Allah binasakan aku satu saat jua. Dengan sebab membaca doa ini, Allah ampunkan dosanya setahun"
 
Doa Akhir Tahun

Doa Awal Tahun. Dibaca sebanyak 3 kali selepas solat Maghrib
doa di upload dari encik google. terima kasih~ :)

walaupaun siapa pon diri kita, kite masih lagi mempunyai peluang dan masa untuk baiki diri. walau kita tidak sebaik yang insan lain mahukan, sekurang2 nya kita perbaiki sedikit dari masa lalu. moga kita sentiasa mendapat petunjuk dan bantuan dari Allah. namun, bantuan itu bukan sekadar meminta. hasil nya dari doa, dan doa paling mudah adalah selepas solat. bersolatlah~
kadang2 kita kalah apabila doa kita lambat dimakbulkan, namun kita perlu tahu Allah sgt kasih pada hambanya yang selalu berdoa. :)

salam maal hijrah dari wandot..:)
biar kita x seberapa, tapi kita cuba baiki. insyaAllah.

1 comment:

riha said...

salam maal hijrah