Monday, December 13, 2010

Doa mereka adalah mustajab..(jemaah haji)

salam. ape khabar semua.
ok arini 13 disember 2010. esok dah 14 disember 2010!!!
erm.. esok ma, abah ngan Dr Norazan akan pulang ke tanah air (malaysia) setelah selesai menjalankan ibadah haji di tanah suci makkah. mereka pergi group yang sama kalu x silap. Alhamdulillah. Haji mabrur dan yg sempurna dikurniakan pada mereka yg menjejakkan kaki di sana.

moga sihat dan selamat sampai. actly amat memikirkan mereka bertiga. coz, sebelum pergi kan mcm cuaca panas kt sane. thn, sebelum berangkat naik flight, Dr ade balas sms. moga beliau mendoakan semua anak didik di Shah Alam. Ma pula ade hantar sms minggu lepas. sangat terharu!! syg ma juge. mau jadi anak lelaki ma jer!!

sedikit perkongsian dari website ini- kepulangan dari tanah suci 
 Adalah elok juga bagi mereka yang menyambut ketibaan orang haji itu meminta doakan kepada orang-orang yang baru balik haji kerana doa mereka adalah mustajab,

sebagaimana hadis Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam maksudnya :
“Dari Ibnu Umar Radiallahuanhuma, Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam bersabda : Apabila engkau bertemu orang haji (yang baru balik haji) maka bersalamlah dengannya dan berjabat tanganlah dengannya dan suruhlah dia berdoa memohon keampunan untuk dirimu sebelum dia masuk ke rumahnya, maka sesungguhnya dia itu telah mendapat keampunan Allah Ta’ala (doanya adalah dimakbulkan)” – Riwayat Al-Imam Ahmad

ambillah peluang bagi keluarga dan saudara terdekat. doakan untuk saya juga yer. amin!!!
Akhirnya sama-samalah kita berdoa semoga jemaah haji mendapat haji yang mabrur dan selamat kembali ke tanah air. Amin Ya Rabbal'alamin

2 comments:

Nieza Ibrahim said...

nak jadi anak ma jer ker??? lebih2 x mau ker??? heheee

Khairol Izwan Shafie said...

hahaha.. ko melawak la nieza.hahhaa
aku rase la, better aku menjadi anak ma. untuk menjadi ahli keluarga tu, aku serahkan pada jodoh. aku rase sbb ma sgt memahami aku kot. xsalah akn aku anggap mcm mak aku? hehehhe...
ade lah yg sesuai untuk jadi menantu ma. dan aku rase aku x sesuai.huhuhu.. byk kot faktor2 yg mempengaruhi Y.hahaha. correlation ngan Y pon rendah jer.hahah