Sunday, January 2, 2011

pray to be STRONGER~

Salam..hihi..
sihat semua.. ape xtviti hari pertama di tahun baru 2011??
arini pagi pergi melawat adik dari SMK PEKAN.  die xcdent pada bulan MEI 2010. akibat dari itu, die koma selama sebulan.. PMR pon x leh amik. jadi, setelah dapat menghubungi adik tersebut, aku ngn kawan2 g melawat di setia alam. die dok umah akak. sbb ade bt treatment di shah alam.

actly, kami kenal semasa program bestari road tour FSKM UiTM.. antara yang ada tdi samat, puan mas(kaunselor), aisyah, azie n ninie.hehhe.. kawan2 yg lain tak dapat join sbb ade kje. lagipon msg saya sehari sebelum. everything is melulu2.huhuhu... [maaf kawan2 bestari road tour]huhuh.  kami dah sampaikan salam kalian...hihih.. moga ukhuwah akan semakin erat. dan semoga adik akn bertambah kuat ok!! ckit lagi nk sembuh.. kesian.. ras nk nges pon ade. tp kalu kite nnges depan adik tu, lagi lah die akan sedih. so, aku cm biase lah. dok gelak2 depan die..hhhehe..

[alkisah] kemalangan tu mengakibatkan die kehlangan mak. die pulak koma sebulan.. dah koma doc cakap xleh nk baik. mcm akan hilang ingatan.. badan pulak akan lumpuh sebelah kiri.. Ya Allah.. permudahkn lah dia setelah die melalui semua itu.. so, skang dah g treatment.. dah boleh gerak2.. dah boleh ingat.. tp x semua.. ALHAMDULILLAH.. ape yg die tahu, tahun baru nk masuk sekolah. tp masih x kuat. so kne lah tunda dulu. tapi yg kuat tu,nape perlu malas ke sekolah.?? sedangkan insan yg sakit teringin sgt nk kesekolah.. bersyukurlah.. tambahkan usaha adik2 kesekolah n belajar elok2 ya.. =D..

Kita harus ingat, setiap saat ALLAH akan menduga umatNya dengan berbagai2 ujian, tidak kira dari segi kesusahan atau kesenangan. Sikap sabar, tabah, berdoa, dan bertawakal amat penting kerana islam sentiasa memberikan jalan dan sikap positif yang indah,terpulang kepada individu untuk memahami dan mempraktikkannya dengan baik supaya kita tidak hanya berjaya di dunia, malah di akhirat kelak. Oleh itu, setiap perkara hendaklah ditangani dengan bijak,jangan bertindak terburu dan selebihnya berserah kepada Allah SWT.
 Jangan berputus asa seolah2 segalanya telah berakhir dan seolah2 sudah tidak ada harapan lagi dalam hidup kita. Jalani saja dan hadapi dengan kesabaran. -
Do not pray for easy lives but pray to be STRONGER.

Ya Allah, Jauhkan kami dari putus asa. Jadikanlah kami orang yang selalu bersabar dan bersyukur kepada Mu. Dan gantikan lah apa-apa yang hilang dari kami dengan yang lebih baik dari sisi Mu
link disini ya : bila Allah menduga kita

NOta : Moga adik kuat dah semoga cepat sembuh...

No comments: