Friday, March 4, 2011

BiLA ANaK2 MuLA BiCaRa TtG HiDUp~ B0sAn??

Assalamualaikum semua.. hehhee arinih x tahu kenapa.. tido sbb rase penat sgt..huhuhu~ padahal dah ade plan lain nk buat. mungkin nk simpan tenanga untuk program mlm nih.hahaha.. tgu upload gambo eh.. ok, tp ni bukan entri yg aku nk cerita pon.hahaha.. baiklah, entri kali nih pasal bdk2 sekolah tu lagi..gahaha.. ade semianggu lagi nk abes.. then, minggu depan jugak la mase diorang ade ujian PKSR 1.. so, aku akan masuk kelas n jage exam jer.. NO MORE CAKAP BYK..huhu..xleh cubit2.. rotan2 gne pembaris cikgu tu..ahhaa


aku ade sedikit perasan pasal sorang student nih.. die yang mula dulu membebel kat aku.. budaknye pandai.. tp xnk buat kje sekolah..hahaha.. bercakap n berfikir berbeza nan kawan2 lain.. cuma malas  jer..huhuhu.. mase die membebel tu mmg betol2 la depan meja cikgu..  aku layan kan jer..


dia: cikgu, cikgu asyik bagi kje sekolah jer...
aku: la.. minggu lepas kan dah cukup rehat.. awak xde kje pon kan..?
dia: cikgu nih.. x best la adekje mcm nih..
aku: awak nih, kalu x buat kje mcm ne nk paham.
dia: cikgu nih x bosan ker datang sekolah jer?? hari2 lak tu..
aku: nk busan buat ape?? kalu jadi guru nih kite dapat ingat balik kenangan2 mase sekoah rendah..
         sangat seronok bile tgk awak2 semua.. teringat la perangai2 cikgu mase sekolah..
dia: cikgu, saya bosan la.. peant sangat.. pagi sekolah.. balik x sempat makan pon, mandi solat terus g sekolah agama. petang baru balik pukul 6. baru dapat makan... *mata dia dah mula berair..*
aku: la.. awak x sempat makan ker kalu balik umah? sekolah agama pukul bpe? awak larat yer mcm tu..
dia; ntah la cikgu, saya bosan la hidup mcm nih.. penat. (bdk nakal tetibe bertakung air mata)
aku: awak, kalu mak n ayah kite tahu kite mengeluh penat mcm nih, mesti mereka sedih.
dia: kenapa pulak???
aku: awak tahu x, mereka sikit pon x pernah nk mengeluh atas segala tekanan yang mereka alami untuk   membesarkan kite. cuba awak bayangkan, tiba2 mak ayah kite kate.."ibu penat la besarkan adik ni".. mesti kite sedih kan? tp cikgu rase tiada mak ayah yang akan lakukan bergitu..
aku: awak masih kecil lagi.. byk lagi yang awak kne tempuhi.. kesusahan tu kadang2 akan membawa kemanisan pada masa depan... ok? dah3.. lap air mata tu..
dia: owh.. yelah cikgu.. *terus ke meja n duduk.

aku rase die faham ape yang aku nk sampaikan.. moga die akan matang ngan kehidupan dia nnt. insyaAllah.
ok, dah kol 7.. mau siap2.. jom mandi.. :)

No comments: