Saturday, April 23, 2011

SENJATA yG DiLupA - DOA

Salam.. heheh.. harap semua sihat dan cergas.hehehe. selamat hari sabtu..
ok, skang nih musim final.. of coz la masing2 dok serabut.. semalam aku paper ke-2.. pergh.. mls nk komen.huhuhu.

ok, sedikit perkongsian untuk musim final nii.. cuba kite renungkan n imbau kembali, berapa ramai yg tadahkan tangan dan berdoa sebelum memjawab soalan??mmg ada... segelintir kan?? sedangkan kite tahu doa itu adalah senjata. kite selalu mintak markah n grade tinggi kt pensyarah.. tp kite lupe mintak kt Allah.. sama juge mcm mencari kerja n jodoh*teettttt..haha. (serius)... APE?? bt dalam hati jer.. MALU org TGK.. ( hahah.. boleh pulak malu nk berdoa kan??) meh nk sekeh sekali..huhuhu.  konsep yang tidak betul. mmg kite berurusan dengan pensyarah kite semasa belajar. tp segalanya dibawah peraturan dan ketetapan Allah. mohan lah padaNYA.

 mungkin aku bukan orang yang sesuai untuk bercakap tentang ini, tp kita boleh saling ingat mengingati.. (x kisah la aku copy n paste doa2 nih.. walau aku x hafal)..Alhamdulillah.. aku dah amalkan sejak belajar.. kawan2 baik pon selalu ingatkan.. DOA kerol.. DOA kerol.. moga2 sedikit usaha ini dapat memberi sedikit hasil pada kita semua. SELAMAT MAJU JAYA.

Doa yang bererti As-Sual (memohon), Seperti Firman Allah:

…mintalah kepadaKu, akan Ku perkenankan pintamu…
(Surah Al-Mukmin ayat 60)

 doa ni aku amalkan.. abah yang ajar..hihihi.
 robbi yassir wala tu'assir (diberi kemudahan), robbi tamimma bikhair (hasil akhir yang baik),

la haula wala kuwwata illa billa hil aliyul adzim (tiada daya upaya selain kekuatan ALLAH SWT)

-bertawakkal padaNYA-

 
sumber ( encik google + azhaan brothers shop)

No comments: