Tuesday, September 17, 2013

Sebulan Sudah.. Alhamdulillah..

Assalamualaikummmmmmmmmm..

HAAAA.. lame betol la aku x menjengah kat sini semenjak dua menjak tiga menjak nih… hahaha

Alhamdulillah.. selepas mendirikan rumah tangga, life pon bertukar lah kan. Ini yang orangkata perkongsian dalam kehidupan. Senang sama-sama dan susah masih bersama. Moga Allah membantu dan memberikan kemudahakn kepada kami menjalani kehidupan suami isteri sehingga ke syurga. InsyaAllah.. Amin..
Ape yang berlaku pada aku sekarang ialah..

1.       SEBULAN
Alhamdulillah, minggu lepas, genap sebulan aku bersama Isteri tercinta. Nurul Atirah bt Ishak Latfi. Mostly aku panggil Kak Yong bile depan orang. Kalau kt rumah or berdua, aku lebih suka panggil Umi. Rase sebegitu selesaaaa sgt2. (padahal malu panggil umi depan orang).. hihihihi

 RUMAH.
Alhamdulillah, Kami dah pon dok kt rumah flat kami tu. Moga isteri rase selesa dengan rumah tu. Tak mampu cek oii nk sediakan rumah besau2 lagi. Gaji pon baru berapa bak hggg.. Aku sgt selesa.. tp mungkin jauh kot. Tp org kata ok jer jarak 30 KM nk ke ofis.. mungkin aku x pernah nk biasakan  diri utk jalan jauh2 dari tempat kerja. Dulu bujang kerja kt UiTM pon masih dok seksyn 7. Sebelah jer. Merangkak pon dah sampai. Hahaha.. Sabo jer la.. Kne la tahan dengan kenaikan harga minyak 20kupang pulak skang nih.. *Choiii.. tetibe emo..

TELEFON
Haaaa.. ni yg suka nih.. lepas kawen jer, senyap terus telefon aku nih… hahahaha..  bukan nk cakap aku nih  baik x de layan perempuan lain. Tp kenyataan. Hahaha. Aku lebih suka menghargai insan yg terima aku seadanya.. akalu bunyi pon Skandal kakasih gelap aku jer sms or Call.. Sham Napi name FB die.. ahaha. Cal die pon berejam.. lepas rinduuu.. ahaha

Mertua ke Tanah Suci.
Alhamdulillah, Mertua dua-dua dipanggil ke tanah Suci mekah pada tahun ini. Lagi pula masing2 dengan kesihatan yang baik. Baru semalam hantar mereka. Semoga sihat sentiasa dan Allah permudahkan semua urusan disana. Pulang dengan sihat dans elamat dan mendapat Haji Mabrur. InsyaAllah. Allah humma Aminnn... 

Will cont sooon yer. Nk sambung kerja. tetibe jer rase nk update teratak nih. Umi praktikal betul2 yer. Miss youuu.. byee, Salam.



2 comments:

Sue Sopian said...

alhamdulillah.. tahniah krol!
barakallah.. semoga bahagian dan kekal until jannah..

Khairol Izwan Shafie said...

Alhamdulillah, Terima kasih Sue.
Moga Allah permudahkan urusan kita semua. :)